Caută după:

CESIUNEA PĂRŢILOR SOCIALE INTR-O SOCIETATE CU RĂSPUNDERE LIMITATĂ

1.Ce înseamnă cesiunea de părţi sociale?

Cesiunea de părți sociale se referă la cedarea parțială sau totală a părtilor sociale deținute de un asociat/asociati, fie către alt asociat/ asociati, fie unei / unor persoane din afara firmei care, intrând în posesia părților sociale, devine astfel asociat/ asociați în firma – S.R.L., sub condiția de a nu avea fapte inscrise in cazierul fiscal.
Pentru operarea cesiunii părţilor sociale este necesară redactarea unei hotărări AGA prin care se cesionează părtile sociale între asociatul cedent şi asociatul cesionar si a unui nou act constitutiv actualizat al S.R.L.-ului.
De cele mai multe ori când cesiunea de parti sociale este totală, prin hotărârea de cesiune de părți sociale se aduc mai multe modificari, cele mai des intalnite fiind urmatoarele:

  • Schimbarea sediului social al firmei;
  • Schimbarea administratorului societatii;
  • Modificarea domeniului de activitate;
  • Inființarea unui sediu secundar;
  • Majorarea capitalului social etc.
  • In cazul in care se schimba sediul social al S.R.L- ului, este necesar un act de proprietate, cu adresă postală completă sau o adeverință de rol, precum și copiile actelor de identitate ale proprietarilor, pentru redactarea unui contract de comodat/ închiriere între proprietari și firmă. Dacă activitatea firmei se desfașoară intr-un apartament, se va solicita acordul vecinilor cu perete comun și al administratorului de bloc.
    Cabinetul nostru de avocatură vă poate găzdui sediul social al firmei la adresa noastră, pentru o perioada de 1 an, cu posibilitatea ulterioară de prelungire.
    In situatia in care se schimba administratorul S.R.L.-ului, este necesara copia actului de identitate a persoanei pentru redactarea declarației prin care accepta mandatul de administrare al firmei si a specimenului de semnatură.
    Pentru infiintarea unui sediu secundar (punct de lucru), este necesar contractul pentru spațiul in care urmeaza a se desfasura activitatea firmei. Daca activitatea firmei se desfasoara intr-un apartament, se va solicita acordul vecinilor cu perete comun și al administratorului de bloc.
    Modificarea capitalului social al S.R.L.–ului poate fi facuta prin majorarea sau reducerea capitalului social, conform dispozitiilor Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

    Acte necesare pentru cesiunea partilor sociale:
    Copiile actelor de identitate (asociati existenti/asociati noi, administratori);
    Copia certificatului de inmatriculare firma;
    Ultimul act constitutiv actualizat al societatii.
    Acte intocmite de cabinet:
    Hotararea Adunarii Generale a Asociatilor prin care se decide cesiunea partilor sociale;
    Actul Constitutiv Actualizat al societatii in urma modificărilor aduse prin hotărâre;
    Declaratie pe propria raspundere pentru noul asociat/ administrator;
    Specimen de semnatura;
    Contracte sediu social/ sediu secundar.
    Termenul legal pentru solutionarea cesiunii de parti sociale este de 3 (trei) zile lucratoare.

    DIZOLVARE, LICHIDARE & RADIERE – S.R.L.

    Ce faceti in cazul in care firma dumneavoastra a ajuns intr-un punct in care incetarea activitatii este solutia optima?

    Va putem ajuta si in acest caz, pentru ca intregul proces sa se desfasoare conform pasilor descrisi de Oficiul National al Registrului Comertului. Este important sa intelegeti si mai ales sa parcurgeti toti acesti pasi in momentul in care incheiati activitatea unei firme intrucat radierea incorecta poate crea neplaceri ulterioare, iar aici ne referim la modul in care aceste actiuni (sau lipsa unor actiuni corecte) se pot rasfrange asupra administratorului firmei.

     

    Este important sa efectuati corect dizolvarea, lichidarea si radierea chiar si atunci cand firma nu a mai inregistrat de mult timp activitate.

    Cabinetul nostru  va va fi de ajutor in toate cele trei etape:

    – dizolvare: incetarea activitatii de zi cu zi si pregatirea pentru lichidare; aceasta faza incepe din momentul in care Adunarea Generala a emis o Hotarare in acest sens (dizolvarea voluntara) sau in cazul in care firma este nevoita prin lege sa faca acest lucu.

    – lichidare: activele firmei (toate bunurile) sunt distribute catre creditori, in functie de prioritati si cerinte, iar restul (in cazul in care mai exista) se repartizeaza catre asociati .

    – radiere: ultimul pas si cel in care compania inceteaza sa mai existe; in acest moment firma poate fi stearsa din Registrul Comertului.

     

    Cabinetul nostru ofera servicii complete de infiintare / radiere a firmei atat in Prahova, cat si in alte judete, precum si pachete complete de servicii conexe, precum modificarea firmelor deja existente. Puteti apela la specialistul nostru daca este prima oara cand incepeti o afacere pe cont propriu dar si atunci cand aveti experienta in antreprenoriat, sunteti administrator sau actionar, si aveti nevoie de servicii rapide de schimbare sediu social, deschidere punct de lucru, revocare sau numire administrator si adaugarea unor noi coduri CAEN pentru companie. Toate aceste procese pot fi absolut necesare la un anumit moment in existenta companiei iar echipa noastra va poate ajuta sa va concentrati pe ceea ce este cu adevarat important: afacerea dumneavoastra, in timp ce noi ne ocupam, prin delegare, de solutionarea acestor proceduri administrative.

    Ne puteti contacta oricand pentru mai multe informatii si pentru toate serviciile de specialitate pe care Cabinetul nostru le garanteaza prin vasta sa experienta.

    ÎNREGISTRAREA UNEI SOCIETĂȚI CU RĂSPUNDERE LIMITATĂ

    Primul pas in inregistrarea unei societati cu raspundere limitata consta in efectuarea anumitor operatiuni prealabile, precum:

    • cererea privind verificarea disponibilitatii si/sau a rezervarii denumirii – de regula, este recomandat sa alegeti trei variante de denumire in ordinea preferintelor dvs. Specialistul nostru va sta la dispozitie in procesul de verificare la Registrul Comertului a trei variante de denumire, in scopul de a facilita demersurile de inregistrare a societatii dumneavoastra.
    • stabilirea obiectului de activitate a societatii – este obligatoriu sa stabiliti un obiect de activitate principal al societatii pe care urmeaza sa o infiintati, analizand categoriile de activitati carora le sunt atribuite coduri CAEN.

    In acest sens, specialistul nostru va sta la dispozitie cu orice informatii in ceea ce priveste acest pas al infiintarii societatii dvs:

    • → intocmirea actului constitutiv, care trebuie sa cuprinda urmatoarele:
    • → datele de identificare ale asociatilor
    • → denumirea, forma si sediul social al societatii
    • → obiectul de activitate al societatii, precizand in acest sens domeniul si obiectul principal de activitate
    • → capitalul social, cu precizarea numarului si a valorii nominale a partilor sociale, precum si a numarului partilor sociale corespunzatoare fiecarui asociat pentru aportul sau
    • → datele de identificare ale asociatilor care va administreaza si va reprezinta societatea, precizand puterile conferite acestora si modul in care acestea vor fi exercitate
    • → datele de identificare ale primilor cenzori sau ale primului auditor financiar, in situatia in care acestia sunt numiti in cadrul societatii dvs.
    • → cota fiecarui asociat privind beneficiile si pierderile
    • → sediile secundare – reprezentante, sucursale, agentii ori alte unitati fara personalitate juridica, in situatia in care se infiinteaza odata cu societatea
    • → durata societatii
    • → modul de dizolvare si de lichidare a societatii.

    Documentele de care aveti nevoie pentru inregistrarea unei astfel de societati sunt:

    • copia actelor de identitate/pasaportului asociatului/asociatilor
    • dovada sediului social – veti avea nevoie de documentele care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social;
    • acordul vecinilor direct vizati – spre exemplu, in ipoteza in care sediul dvs. social se situeaza la un anumit etaj, veti avea nevoie de  acordul vecinilor din laterale, precum si de cel al vecinilor din apartamentele de dedesubt si de deasupra, acord ce trebuie contrasemnat si stampilat de Asociatia de proprietari – doar daca se desfasoara activitate economica la sediul social;

     

    In etapa urmatoare, echipa noastra se va ocupa de redactarea documentelor si de obtinerea actelor necesare intocmirii dosarului in scopul inregistrarii societatii dumnevoastra in Registrul Comertului. Acest dosar va cuprinde urmatoarele documente:

    • cererea de inregistrare in Registrul Comertului, in original;
    • anexa de inregistrare fiscala disponibila pe site-ul ONRC;
    • dovada de verificare si de rezervare a denumirii firmei;
    • copie a actelor de identitate/pasapoartelor asociatilor;
    • contractul de comodat, respectiv dovada dreptului de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social,
    • actul constitutiv;
    • acordul asociatiei de proprietari si acordul vecinilor pentru firmele cu activitate economica la sediul social;
    • declaratie pe proprie raspundere semnata de asociati si de administrator din care sa rezulte ca indeplinesc cerintele legale detinerii acestor calitati;
    • declaratie-tip pe propria raspundere semnata de catre asociati sau administrator prin care se vor autoriza activitatile care urmeaza sa fie desfasurate de societate;
    • specimenele de semnatura ale reprezentantilor societatii;
    • dovezile privind plata taxelor sau a tarifelor legale;
    • imputernicire avocatiala.

    ÎNFIINȚARE S.R.L IN DOAR 3 ZILE LUCRĂTOARE

    Știm foarte bine ce înseamna să fii la început de drum atunci cand vrei sa pornesti o afacere și cât de mult conteaza sfatul specialistului în domeniu astfel incat rezultatele si profitul sa fie maxime.

    Astfel, în cazul tuturor proiectelor de înființare de firme, expertul nostru adapteaza soluția optima în funcție de nevoile personale și de așteptările dumneavoastră.

    Va vom furniza toate informatiile si vom gasi solutiile necesare pentru a infiinta firma dumneavoastra in 3 pasi simpli.

    Tot ce trebuie sa faceti dumneavoastra este sa ne puneti la dispozitie actele necesare si mai ales, increderea dumneavoastra, intrucat specialistul nostru in infiintarea de firme este adeptul increderii reciproce.

    Va garantam eficienta si profesionalism!

     

    PASII PENTRU INFIINTAREA UNEI S.R.L.

    Infiintarea unei SRL a fost simplificata destul de mult in ultima perioada. Astfel, durata de inmatricularea a unei firme la unul dintre Oficiile Registrului Comertului dureaza in medie 3 zile.

    Urmatorii pasi trebuie completati pentru a infiinta o SRL in cel mai scurt timp posibil:

    • alegerea si rezervarea numelui firmei este prima etapa din infiintarea unei societati cu raspundere limitata;
    • obiectul de activitate si identificarea lui in clasificarea codurilor CAEN trebuie definit;
    • gasirea unui sediu social care va servi ca adresa principala a firmei trebuie avuta in vedere; acesta poate fi gazduit si la sediul avocatului
    • depunerea dosarului la Registrul Comertului din orasul sau de pe raza judetului in care firma isi va desfasura activitatea ;
    • depunerea capitalului social prin deschiderea unui cont bancar la o banca agreata se realizeaza dupa inregistrarea SRL-ului la Registrul Comertului;

     

    Pentru infiintare SRL-ului vom stabili o întâlnire la sediul cabinetului de avocatura situat in  Mun. Ploiesti, str. Gheorghe Grigore Cantacuzino, nr. 14, jud. Prahova, la care asociatul va furniza avocatului documentele enumerate mai sus. Persoanele care nu pot ajunge la sediul nostru, în urma discuției telefonice/prin e-mail pot transmite scanate documentele necesare la infiintarea firmei.

    În urma discuțiilor avute se va încheia un contract de asistenta juridica între cabinetul nostru și dumneavoastră. În cazul în care discuția are loc telefonic/pe e-mail, contractul de asistenta se va incheia si semna la distanta (e-mail) fiind insotit de factura aferenta. După dovada achitării prețului contractului, vom furniza documentele necesare pentru înregistrarea firmei la Registrul Comerțului.

    CE ESTE O SOCIETATE CU RĂSPUNDERE LIMITATĂ(S.R.L.)?

    Unul dintre cele mai mari avantaje reprezentat de infiintarea unei astfel de forme de societate rezida in caracteristica sa principala si anume raspunderea asociatilor in limita capitalului social subscris. De asemenea, alte avantaje care decurg din infiintarea unei SRL se refera la modalitatea de participare a asociatilor la luarea deciziilor de catre adunarea generala prin voturile exprimate, precum si la flexibilitatea in ceea ce priveste numarul de asociati, care poate varia intre unul si 50.

    Avantajele infiintarii unei SRL sunt :

    • inregistrarea mai multor coduri CAEN in functie de obiectul de activitate ales si de planul de afaceri corespunzator, activitate usor de intreprins.
    • transmiterea partilor sociale. Partea din profit corespunzatoare fiecarui asociat va fi constituita sub forma unui dividend iar aportul asociatilor la capitalul social al firmei nu va fi purtator de dobanzi.
    • poate avea unul sau mai multi administratori iar acestia nu trebuie sa detina in mod obligatoriu calitatea de asociat, insa vor fi numiti fie prin actul constitutiv, fie de catre adunarea generala.

    In cadrul SRL-urilor al caror numar de asociati depaseste 15, este obligatoriu sa se procedeze la numirea cenzorilor.

    IMPOZITE ȘI CONTRIBUȚII SOCIALE – P.F.A, I.I. & PROFESII LIBERALE

    Impozitul

     

    Indiferent de cuantumul veniturilor obținute de un PFA , cota impozitului pe venit este de 10%.

    La momentul înființării PFA-ului, contribuabilul poate alege între impozitarea în sistem real sau pe baza normelor de venit.

    În cazul venitului net anual determinat în sistem real, Codul fiscal prevede că acesta se determină „ca diferență între venitul brut și cheltuielile deductibile efectuate în scopul realizării de venituri„.

     

    Principala diferență dintre cele două metode de determinare a venitului net este dată de modul de calcul al venitului net pentru care se plătesc impozite și contribuții aferente.

     

    În cazul venitului net anual determinat pe baza normelor de venit, Ministerul de Finanțe elaborează anual, nomenclatorul activităților pentru care venitul net se poate determina pe baza normelor de venit.

    Un PFA care realizează venituri din activități independente, altele decât veniturile din profesii liberale și care determină venitul net anual pe baza normelor de venit, poate beneficia de un tratament fiscal mai favorabil dacă deține și calitatea de salariat cu normă întreagă.

     

    Contribuțiile sociale

    Dacă impozitul e obligatoriu, plata contribuțiilor sociale – CAS și CASS – nu este obligatorie decât pentru cei care depășesc anul acesta un plafon de venituri de 12 ori valoarea salariului minim brut pe economie.

    Pentru raportarea la acest prag se iau în calcul toate veniturile nete și/sau normele anuale de venit din activități independente, care se estimează că vor fi realizate în anul 2020.

    Desigur, cine vrea să le plătească (fie pe una, fie pe cealaltă, fie pe amândouă) o poate face chiar și dacă obține venituri sub plafon.

     

    Cota de CAS este de 25%, iar cea de CASS este de 10%.

     

    Salariat fiind, dacă cuantumul veniturilor independente arată că trebuie plătite aceste două contribuții, atunci PFA-ul le plătește chiar dacă aceste contribuții sunt datorate și plătite și pentru veniturile sale salariale.

     

    PFA-ul plătește 25% ca CAS la o bază aleasă de venit, dar care nu poate fi sub valoarea salariului minim.

     

    Pentru contribuabilii care estimeaza/realizeaza un venit cumulat mai mare de 12 salarii minime brute pe tara si sunt obligati la plata CASS, 10% din salariul minim brut, deci baza anuala de calcul a CASS o reprezinta echivalentul a 12 salarii minine brute pe tara, in vigoare la termenul de depunere a declaratiei unice.

    CERTIFICATUL CONSTATATOR PRIVIND AUTORIZAREA FUNCȚIONĂRII

    Certificatul constatator ( in conformitate cu prevederile legii 26/1990, in forma extinsa) SAU certificatul constator emis in temeiul art 17 alin (1) lit. a) din legea nr. 359/2004 privind autorizarea functionarii

    Certificatul constatator privind autorizarea functionarii
    Certificatul constatator privind autorizarea functionarii

    CERTIFICATUL CONSTATATOR IN FORMA EXTINSA ( in conformitate cu prevederile legii 26/1990)
    Cuprinde starea la zi a firmei şi certifica următoarele informaţii:
    -denumirea;
    -emblema;
    -numărul de înregistrare în registrul comerţului;
    -codul unic de înregistrare;
    -starea firmei;
    -forma juridică;
    -sediul social/profesional;
    -durata de funcţionare;
    -domeniul/activitatea principală;
    -capitalul social (subscris şi vărsat), numărul şi valoarea părţilor sociale;
    -asociaţii, numărul părţilor sociale atribuite fiecărui asociat, participarea la capitalul social şi la profit şi pierdere
    -administratorii şi durata mandatului
    -cenzorii/auditorii financiari;
    -sediile secundare;
    -activităţi şi sedii autorizate;
    -indicatorii din situaţiile financiare anuale;
    -alte menţiuni referitoare la măsuri asiguratorii şi condamnări penale.

    Se eliberează pe loc, valabilitate 30 zile.

    Certificatul constator emis in temeiul art 17 alin (1) lit. a) din legea nr. 359/2004 privind autorizarea functionarii :

    „”” Prin autorizarea funcţionării, în sensul prezentei legi, se înţelege asumarea de către solicitant a responsabilităţii privitoare la legalitatea desfăşurării activităţilor declarate.
    Activităţile cu impact semnificativ asupra mediului vor fi autorizate din punct de vedere al protecţiei mediului de către autorităţile competente de protecţia mediului, la sediile acestora. Procedura de autorizare şi lista activităţilor cu impact semnificativ asupra mediului vor fi stabilite prin ordin al ministrului mediului şi gospodăririi apelor, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei
    Procedura autorizării funcţionării
    Art. 15
    (1)În vederea eliberării de către biroul unic din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal a certificatului de înregistrare conţinând codul unic de înregistrare sau, după caz, a certificatului de înscriere de menţiuni, solicitantul are obligaţia să depună, o dată cu cererea de înregistrare şi actele doveditoare, declaraţia-tip pe propria răspundere, semnată de asociaţi sau de administratori, din care să rezulte, după caz, că:
    a)persoana juridică nu desfăşoară, la sediul social sau la sediile secundare, activităţile declarate, o perioadă de maximum 3 ani;
    b)persoana juridică îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii, pentru activităţile precizate în declaraţia-tip.

    (2)Orice modificare cu privire la cele declarate atrage obligaţia solicitantului de a depune la biroul unic din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal o nouă declaraţie-tip pe propria răspundere corespunzătoare modificărilor intervenite.
    (3)Oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal înregistrează în registrul comerţului datele din declaraţiile-tip prevăzute la alin. (1) şi (2).

    Art. 17
    (1)Procedura de autorizare a funcţionării pe baza declaraţiei-tip pe propria răspundere se desfăşoară prin intermediul biroului unic din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal, la care solicitantul are obligaţia înregistrării sediului social sau secundar.
    (2)Oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, prin birourile unice, efectuează următoarele activităţi:
    a)primesc, verifică şi înregistrează cererile de înregistrare şi actele depuse în susţinerea acestora, precum şi declaraţiile-tip prevăzute la art. 15;
    b)încasează taxele şi tarifele pentru operaţiunile efectuate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, precum şi cele datorate altor autorităţi implicate în procedura de înregistrare;
    c)ţin în sistem computerizat evidenţa declaraţiilor-tip prevăzute la art. 15;
    d)transmit autorităţilor publice competente declaraţiile-tip prevăzute la art. 15, în copie, şi, pe cale electronică, datele de identificare ale persoanelor juridice înregistrate în registrul comerţului;
    e)completează şi emit în termen certificatele constatatoare privind înregistrarea declaraţiilor-tip prevăzute la art. 15, potrivit prezentei legi;
    f)urmăresc termenele prevăzute de prezenta lege şi eliberează solicitanţilor certificatele de înregistrare, certificatele de înscriere de menţiuni, încheierile judecătorului-delegat, precum şi certificatele constatatoare prevăzute la lit. e).

    Certificatul constatator privind autorizarea functionarii
    Certificatul constatator privind autorizarea functionarii

    Art. 171
    (1)Biroul unic din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal, pe baza declaraţiilor-tip prevăzute la art. 15, eliberează solicitanţilor certificate constatatoare care atestă că:
    a)s-a înregistrat declaraţia-tip pe propria răspundere, din care rezultă că la sediul social sau secundar nu se desfăşoară activităţile prevăzute în actul constitutiv sau modificator;
    b)s-a înregistrat declaraţia-tip pe propria răspundere, din care rezultă că sunt îndeplinite condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii, pentru activităţile declarate;
    c)s-a înregistrat declaraţia-tip pe propria răspundere, din care rezultă modificările intervenite faţă de declaraţia-tip anterioară.
    (2)Certificatele constatatoare prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) se eliberează o dată cu certificatul de înregistrare sau certificatul de înscriere de menţiuni.
    (3)Pentru sediul social şi pentru fiecare sediu secundar se va elibera câte un certificat constatator care atestă că s-au înregistrat declaraţiile-tip prevăzute la art. 15.
    (4)Certificatele constatatoare prevăzute la alin. (1) au regimul prevăzut la art. 4 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Art. 172
    (1)În vederea efectuării controlului de către autorităţile publice competente privind conformitatea celor declarate potrivit art. 15, oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal transmite acestora copiile declaraţiilor-tip şi, pe cale electronică, datele de identificare ale persoanelor juridice, în termen de 3 zile de la data înregistrării în registrul comerţului.
    (2)Autorităţile publice competente prevăzute la alin. (1) sunt:
    – direcţiile de sănătate publică teritoriale din subordinea Ministerului Sănătăţii sau ministerele cu reţea proprie de sănătate publică;
    – Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor sau ministerele cu reţea sanitară veterinară proprie;
    – autorităţile publice teritoriale de protecţie a mediului din subordinea Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor;
    – inspectoratele teritoriale de muncă din subordinea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.
    Art. 173
    (1)În cazul în care autorităţile publice competente constată că nu sunt îndeplinite condiţiile legale de funcţionare, notifică acest fapt solicitantului, la sediul înregistrat, acordând un termen de remediere a neregularităţilor constatate. Termenul curge de la data primirii notificării şi poate fi prelungit la cererea expresă a solicitantului, adresată autorităţii publice competente.
    (2)În cazul în care neregularităţile nu sunt remediate, autorităţile publice competente notifică oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal actul prin care s-a interzis desfăşurarea activităţii, în termen de 3 zile de la emiterea acestuia, pentru a fi înregistrat din oficiu în registrul comerţului.”””

    Certificatul constatator de autorizare a firmei se obtine in 3-4 zile si este valabil pana la urmatoarele modificari, privind activitatile desfasurate de societate.

     

    ÎNFIINŢAREA UNEI ASOCIAȚII SAU FUNDAȚII

    Asociaţiile şi fundaţiile constituite potrivit O.G. nr. 26/2000 sunt persoane juridice fără scop patrimonial (nonprofit). Obiectul principal de activitate al acestora nu este de natură economică.

    Numărul minim de membri pentru înfiinţarea unei asociaţii este de 3 sau mai multe (persoane fizice sau juridice, române sau străine). Fundatia se poate infiinta de una sau mai multe persoane.

    Persoanele fizice care nu au împlinit vârsta de 18 ani nu pot fi membri fondatori si asociati.

    Art. 46 din OG nr. 26/2000 prevede posibilitatea asociaţiilor/fundaţiilor să obţină şi dividende (obţinerea de dividende presupune calitatea de asociat în cadrul unei societăţi comerciale) şi să realizeze venituri din activităţi economice directe.

    Art. 47 din OG 26/2000 prevede: “Asociaţiile, fundaţiile şi federaţiile pot înfiinţa societăţi comerciale. Dividendele obţinute de asociaţii, fundaţii şi federaţii din activităţile acestor societăţi comerciale, dacă nu se reinvestesc în aceleaşi societăţi comerciale, se folosesc în mod obligatoriu pentru realizarea scopului asociaţiei, fundaţiei sau federaţiei.

    Iar art. 48 din OG nr. 26/2000 prevede: “Asociaţiile, fundaţiile şi federaţiile pot desfăşura orice

    alte activităţi economice directe dacă acestea au caracter accesoriu şi sunt în strânsă legătură cu scopul principal al persoanei juridice.

     ETAPELE INFIINTARII:

     

    1. Obţinerea de la Ministerul Justiţiei a dovezii privind disponibilitatea denumirii viitoarei asociaţii/fundaţii (denumite, în continuare, organizaţii).practic pentru

    Dovada disponibilităţii de denumire se eliberează de Ministerul Justiţiei daca in urma verificărilor efectuate rezultă că denumirea nu aparţine altei organizaţii şi nu produce confuzie cu denumirea altor autorităţi sau instituţii publice de interes naţional ori local, precum şi, în anumite cazuri, dacă există acordul prealabil al Secretariatului General al Guvernului.

    În cazul în care condiţiile menţionate mai sus nu sunt îndeplinite, Ministerul Justiţiei va emite un refuz motivat al eliberării disponibilităţii de denumire.

    Dovada disponibilităţii de denumire este valabilă 3 luni, putand fi prelungită, pe baza unei cereri.

    1. Redactarea, autentificarea/atestarea actului constitutiv şi a statutului asociatiei/fundatiei

    Actul constitutiv al asociaţiei trebuie să cuprindă în mod obligatoriu, sub sancţiunea nulităţii absolute:

    1. a) datele de identificare a membrilor asociaţi: numele sau denumirea, domiciliul sau sediul acestora;
    2. b) exprimarea voinţei de asociere şi precizarea scopului propus;
    3. c) denumirea asociaţiei;
    4. d) sediul asociaţiei;
    5. e) durata de funcţionare a asociaţiei – pe termen determinat, cu indicarea expresă a termenului, sau, după caz, pe termen nedeterminat;
    6. f) patrimoniul iniţial al asociaţiei; activul patrimonial, în valoare de cel puţin un salariu minim brut pe economie, la data constituirii asociaţiei, este alcătuit din aportul în natură şi/sau în bani al asociaţilor. În cazul aportului în natură, forma autentică a actului constitutiv şi a statutului este obligatorie;
    7. g) componenţa nominală a celor dintâi organe de conducere, administrare şi control ale asociaţiei;
    8. h) persoana sau dupa caz, persoanele împuternicite să desfăşoare procedura de dobândire a personalităţii juridice;
    9. i) semnăturile membrilor asociaţi.

    Statutul asociaţiei trebuie să cuprindă în mod obligatoriu, sub sancţiunea nulităţii absolute:

    Infiintari Firme Ploiesti
    Infiintari Firme Ploiesti
    1. a) datele de identificare a membrilor asociaţi: numele sau denumirea, domiciliul sau sediul acestora;
    2. b) exprimarea voinţei de asociere şi precizarea scopului propus;
    3. c) denumirea asociaţiei;
    4. d) sediul asociaţiei;
    5. e) durata de funcţionare a asociaţiei – pe termen determinat, cu indicarea expresă a termenului, sau, după caz, pe termen nedeterminat;
    6. f) patrimoniul iniţial al asociaţiei; activul patrimonial, în valoare de cel puţin un salariu minim brut pe economie, la data constituirii asociaţiei, este alcătuit din aportul în natură şi/sau în bani al asociaţilor. În cazul aportului în natură, forma autentică a actului constitutiv şi a statutului este obligatorie;
    7. g) precizarea scopului şi a obiectivelor asociaţiei;
    8. h) modul de dobândire şi de pierdere a calităţii de asociat;
    9. i) drepturile şi obligaţiile asociaţilor;
    10. j) categoriile de resurse patrimoniale ale asociaţiei;
    11. k) atribuţiile organelor de conducere, administrare şi control ale asociaţiei;
    12. l) destinaţia bunurilor, în cazul dizolvării asociaţiei, în caz de dizolvare, bunurile rămase în urma lichidării nu se pot transmite către persoane fizice, ci doar către persoane juridice de drept privat sau de drept public cu scop identic sau asemănător, conform procedurii prevăzute în statut. Dacă în statut nu se prevăd destinatarii bunurilor în caz de dizolvare şi procedura de transmitere, se intră într-o procedură complicată de atribuire, prin intermediul instanţei, a acestor bunuri.
    13. m) semnăturile membrilor asociaţi.

    Art. 60 din OG nr.26/2000 prevede: “(1) În cazul dizolvării asociaţiei sau fundaţiei, bunurile

    rămase în urma lichidării nu se pot transmite către persoane fizice.

    (2) Aceste bunuri pot fi transmise către persoane juridice de drept privat sau de drept public cu scop identic sau asemănător, printr-o procedură stabilită în statutul asociaţiei sau

    al fundaţiei.

    (3) Dacă în termen de 6 luni de la terminarea lichidării lichidatorii nu au reuşit să transmită bunurile în conditţile alin. (2), precum şi în cazul în care statutul asociaţiei sau al fundaţiei nu prevede o procedură de transmitere a bunurilor ori dacă prevederea este contrară legii sau ordinii publice, bunurile rămase după lichidare vor fi atribuite de instanţa competentă unei persoane juridice cu scop identic sau asemănător.

    (4) În cazul în care asociaţia sau fundaţia a fost dizolvată pentru motivele prevăzute la art. 56 alin. (1) lit. a)

    – c), bunurile rămase după lichidare vor fi preluate de către stat, prin Ministerul Finanţelor, sau, după caz, de comuna sau oraşul în a cărui rază teritorială asociaţia sau fundaţia îşi avea sediul, dacă aceasta din urmă era de interes local.

    (5) Data transmiterii bunurilor este cea a întocmirii procesului-verbal de predare-preluare, dacă prin acesta nu s-a stabilit o dată ulterioară.”

     

    Infiintari Fundatii Ploiesti
    Infiintari Fundatii Ploiesti

    Autentificarea/atestarea

    – În cazul asociaţiei, actul constitutiv şi statutul trebuie autentificate (de notar) sau atestate (de avocat).

    – În cazul fundaţiei, actul constitutiv şi statutul trebuie autentificate (de notar), sub sancţiunea nulităţii absolute.

    1. Dovada sediului

    Se solicita actul de proprietate si un contract de închiriere sau un contract de comodat privind tranmiterea folosintei spatiului.

    1. Dovada patrimoniului

    Patrimoniul initial al asociatiei nu poate fi mai mic de 200 lei.

    Patrimoniul iniţial al fundaţiei trebuie să fie în valoare de cel puţin 100 ori salariul minim brut pe economie.

    Pentru deschiderea contului, banca va solicita dovada disponibilităţii de denumire şi copii de pe actul constitutiv şi statut.

    Banca va elibera un extras de cont, care face dovada patrimoniului.

    1. Obţinerea certificatului de cazier fiscal

    Cazierul fiscal a fost introdus prin OG nr. 75/2001, in forma actualizata.

    Prezentarea cazierului fiscal al fiecărui asociat sau membru fondatori este obligatorie la dobandirea personalitatii juridice.

    Valabilitatea certificatului de cazier fiscal este de 30 zile.

    1. Înscrierea organizaţiei

    Pentru a dobândi personalitate juridică, asociatia/fundatia trebuie înscrisă în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor de la judecătoria în a cărei rază teritorială îşi are sediul.

    În acest scop, la judecătorie trebuie depusă o cerere, la care se anexează toate documetele obţinute până în acel moment

    În ziua în care încheierea de admitere rămâne irevocabilă, se va efectua şi înscrierea noii asociatii/fundatii în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor.

    Infiintare Fundatie Ploiesti
    Infiintare Fundatie Ploiesti

    După înscriere, se eliberează, la cererea reprezentantului asociaţiei sau imputernicitului acesteia, un certificat de înscriere.

    1. Obţinerea certificatului de înregistrare fiscală (“codul fiscal”)

    Obligatoriu pentru efectuarea oricărei operaţiuni financiare.

    Eliberarea lui se solicită Administraţiei Finanţelor Publice în a cărei rază teritorială îşi are sediul asociatia/fundatia.

     

    NOTA: INFIINTAREA ASOCIATIEI/FUNDATIEI DUREAZA MINIM 3 LUNI!